Nationella stödlinjen är den största avdelningen på Bris. Här arbetar kuratorer med att ge barn professionellt stöd via telefon, mejl, sms och chatt – dygnet runt. Stödet utgår utifrån alltid barnets behov och situation. Vi ger även stöd till vuxna i frågor om barn.
Enheten arbetar även med att utveckla metoder, arbetssätt och nya funktioner för Bris stöd till barn och unga. Vi sitter i Stockholm.
Om Bris
Bris, Barnens rätt i samhället, är en av Sveriges ledande barnrättsorganisationer som varje dag kämpar för ett bättre samhälle för barn.
Med barnkonventionen som grund stöttar Bris barn i utsatta situationer, stärka samhället och påverkar beslutsfattare för ett samhälle där barnets rättigheter tillgodoses.
Bris driver 116 111 - den nationella stödlinjen för barn i Sverige (chatt, mejl och telefon). Linjen är öppen varje dag, dygnet runt. Bris samverkar med andra stödlinjer för barn runt om i världen genom Child Helpline International och genom utvecklingsprojekt med lokala partners.